4℃

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Hiroshima PARCO

INTERIOR RETAIL
YEAR 2018
PLACE Hiroshima PARCO

DESIGN CONCEPT

ブランドの新たなプロトタイプの構築のタイミングでこれまでのイメージからブラッシュアップしたい要素として施主から「大人化・上質化」を前提にデザインして欲しいと依頼があった。ジュエリーという高価なものを扱うからこそ、そこで買い物をするエンドユーザーにとって空間で上質な体験をしてもらうことにショップの意義を感じます。ブランド名である「4℃」とは氷が張った水の底の温度を表し、唯一魚が生息できるいわば「安息の場」であり、生命にとっての潤いそのものを意味します。そのような想いをモノづくりの原点としているブランドの精神に共鳴し、まわりを取り巻く空間もウォールナットとテラぞという2つの天然素材にこだわり、水のような純粋さや誠実さをデザインに写したいと思った。

By request from our client upon designing its new prototype, “mature” and “refined” were elements taken into factor to refresh the brand image. Our goal was to offer retail customers a significant experience in shopping jewelry."4 ° C" brand name refers to the temperature of the bottom of ice-formed water. It is a sole place of secure rest for fish living under the sheet of ice, which represents absolute hydration to the life themselves. By understanding the spirit of the brand’s core of craftsmanship, we decided incorporating natural materials of walnut and terrazzo to capture purity of water and sense of integrity in our design.

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